Dewi

Ada saat dimana seorang wanita merasa cemburu, mungkin bukan sebab ada wanita lain di sisi kekasihnya, tetapi ini tentang hati, aku ingin membisikkan kepada hatimu, “aku tidak cemburu jika kau mencintai yang lebih cantik dariku, sama sekali tidak, tapi aku akan sangat cemburu jika kau mencintai seorang wanita yang akhlaknya begitu mulia, yang menundukkan pandangannya dari lelaki yang bukan mahromnya, yang suci hatinya”, tentu saja aku akan cemburu dengan wanita-wanita shalihah yang kau cintai, itu artinya aku adalah wanita yang buruk dan perlu banyak berbenah diri. Tapi ketika kau mencintai wanita yang cantik, yang jauh lebih cantik daripada aku, itu tandanya kau menunjukkan kualitasmu sebagai seorang laki-laki dan takaran hatimu sebagai seorang kekasih.. ada kecantikan yang membuat seseorang berdesir hatinya, namun ada kecantikan yang membuat orang lain berfikir seribu kali untuk sekedar mencintai..

Tinggalkan Balasan

